Kategoria: Informacje techniczne

Baza informacyjna ATF Magneti Marelli

Nowość w Polsce - Automatic Transmission Info Tech

Wychodząc naprzeciwko klientom i biorąc pod uwagę nieustanny wzrost popularności przekładni automatycznych, a także uwzględniając jedyną poprawną metodę wymiany płynu ATF, przygotowana została baza informacyjna ATF dedykowana dynamicznej wymianie oleju. Obejmuje ona 34 marki samochodów, 654 modele i ponad 3000 wersji tychże modeli. Baza obejmuje nie tylko pojazdy europejskie, ale także azjatyckie i [...]

TEXA oferuje nową promocję skierowaną do klientów TRUCK Texpack!

Wszyscy klienci, posiadający najnowsze urządzenia firmy Texa, którzy do 31-go października 2016r., zdecydują się na nową subskrypcję TRUCK TEXPACK albo odnowią poprzednio zakończony/anulowany TRUCK TEXPACK, w cenie aktywacji otrzymają wyjątkową aplikację DASHBOARD TRUCK APP o wartości € 99! Dzięki ciągłemu rozwojowi DASHBOARD, z każdą [...]

Innowacyjny system naprawy SMART

Specjalny system SMART do naprawy aluminiowych przewodów klimatyzacji to innowacyjny projekt uszczelnień w układach chłodniczych, klimatyzacji oraz układach olejowych.

System SMART to innowacyjny projekt uszczelnień w układach chłodniczych, klimatyzacji oraz układach olejowych. Dzięki szybkiej i prostej w obsłudze metodzie naprawy jest
rozwiązaniem dla problemów związanych zarówno z czasem pracy jak i w przypadku, gdy zawodzą tradycyjne metody naprawy przewodów. Metoda zatwierdzona została przez producentów OE.

W układzie klimatyzacji mogą zdarzyć [...]

– Uszczelniacze w nowoczesnych ukłdach chłodzenia mogą prowadzić do blokad i niedostatecznej wydajności chłodzenia.
– Zastosowanie uszczelniacza nie jest trwałą metodą naprawy.

W przypadku nowoczesnych układów chłodzenia (technika rur płaskich) przekroje kanałów cieczy chłodzącej są tak małe, że przy zastosowaniu uszczelniaczy może dochodzić do wewnętrznych blokad. W ten sposób np. mogą zatykać się częściowe obszary chłodnicy [...]

– W przypadku zanieczyszczeń płynu chłodzącego (olej, korozja) lub utworzenia się kamienia kotłowego (wapń) lub szlamu.
– W przypadku zastrzeżeń co do podwyższonej temperatury silnika lub niedostatecznej mocy ogrzewania.

Przy zanieczyszczeniach układu chłodzenia trzeba spuścić płyn chłodzący i przepłukać układ chłodzenia.

Mogą wystąpić następujące zanieczyszczenia:

– olej (uszkodzona uszczelka głowicy,

– rdza (korozja wewnętrzna silnika),

– aluminium (wewnętrzna [...]

– Elementy układu chłodzenia i płyn chłodzący należy regularnie kontrolować.

Układ chłodzenia, tak jak i układ klimatyzacji, należy regularnie kontrolować. Widoczne elementy układu chłodzenia (chłodnica, węże, zbiornik wyrównawczy, pasek pompy wody) należy przy tym poddać kontroli wzrokowej. Czy przyłącza są mocne? Czy pasek jest dostatecznie naprężony lub uszkodzony? Czy lamele chłodnicy nie są pozatykane (insekty itd.)? Czy nie wycieka płyn chłodzący?

Poza [...]

– Środków przeciw zmrożeniowych różnych rodzajów nie wolno mieszać.

Środki zapobiegające zamarzaniu i ich dodatki są dostosowane do danych materiałów silnika i systemu chłodzenia. Silnik odlewany wymaga innych dodatków niż silnik aluminiowy, a wymiennik ciepła ogrzewania z metali kolorowych innych dodatków niż wymiennik ciepła z aluminium. Mieszanie różnych środków antyzmrożeniowych moze w przypadku ekstremalnym prowadzić [...]

– Tak, o ile stopień twardości wynosi poniżej 3,9 mmol / l (22°dH).

Woda z kranu, do stopnia twardości 3,9 mmol / l, co odpowiada niemieckiemu stopniowi twardości 21 (woda twarda), nadaje się do uzupełniania i napełniania systemu chłodzenia. Zastosowanie wody zdemineralizowanej (destylowanej) jest konieczne tylko wtedy, gdy woda jest bardzo twarda lub stopień twardości [...]

– Optymalny stosunek mieszanki woda/ antyzamrażacz to pomiędzy 60:40 a 50:50.

Zasadniczo przy stosunku mieszanki i specyfikacji środka chłodzenia należy przestrzegać zaleceń producenta pojazdu. Typową mieszanką woda/ antyzamrażacz jest stosunek 60:40 do 50:50. Odpowiada to z reguły ochronie mrozowej – 25 °C do – 40°C. Minimalnym stosunkiem mieszanki powinien być stosunek 70:30, a maksymalnym 40:60. [...]

Back to top