Kategoria: Informacje techniczne

– Tak, o ile stopień twardości wynosi poniżej 3,9 mmol / l (22°dH).

Woda z kranu, do stopnia twardości 3,9 mmol / l, co odpowiada niemieckiemu stopniowi twardości 21 (woda twarda), nadaje się do uzupełniania i napełniania systemu chłodzenia. Zastosowanie wody zdemineralizowanej (destylowanej) jest konieczne tylko wtedy, gdy woda jest bardzo twarda lub stopień twardości [...]

– Optymalny stosunek mieszanki woda/ antyzamrażacz to pomiędzy 60:40 a 50:50.

Zasadniczo przy stosunku mieszanki i specyfikacji środka chłodzenia należy przestrzegać zaleceń producenta pojazdu. Typową mieszanką woda/ antyzamrażacz jest stosunek 60:40 do 50:50. Odpowiada to z reguły ochronie mrozowej – 25 °C do – 40°C. Minimalnym stosunkiem mieszanki powinien być stosunek 70:30, a maksymalnym 40:60. [...]

– Dodatki podlegają określonemu zużyciu.

Dodatki zawarte w półynie chłodzącym podlegają określonemu zużyciu. To znaczy doprowadzane są one kiedyś do takiego zużycia, że nie spełniają już dostatecznie pomyślanych dla nich zadań. Jeśli np. dodatki antykorozyjne zużyją się, może dojść do brązowego zabarwienia czynnika chłodzącego. Okresy wymiany czynnika chłodzącego są zależne m.in. od jakości czynnika chłodzącego i [...]

– Płyn chłodniczy chroni nie tylko przed mrozem, lecz także przed przegrzaniem.
– Dodatki zapobiegają zwapnieniom i korozji.

Nadrzędnym pojęciem na ciecz znajdującą się w systemie chłodzenia jest płyn chłodzący. Płyn chłodzący jest mieszanką wody, antyzamrażacza (glikolu) i dodatków. Chroni silnik i komponenty układu chłodzenia nie tylko przed mrozem. Płyn chłodzący ma za zadanie przejmować ciepło silnika i poprzez chłodnicę odprowadzać do [...]

– Producent pojazdu nie przewidział przepisowej wymiany i pojazd jest jeszcze w okresie gwarancji.
– Filtr – osuszacz i kondensator stanowią jeden zespół.
– Nieprzeciętnie duży nakład pracy.
– Klimatyzacja jest nieszczelna.

W niewielu określonych przypadkach istnieją wyjątki, które uzasadniają odejście od 2-letniego okresu pomiędzy wymianami filtra – osuszacza i akumulatora: jeśli [...]

– „Przegląd“ i „test“ klimatyzacji obejmują sprawdzenie określonych parametrów bez wymiany czynnika chłodniczego.
– „Serwis“ i „konserwacja“ klimatyzacji obejmują kompletną kontrolę włącznie z wymianą czynnika chłodniczego i różnych części.

Pytanie czym jest „przegląd (check)“, „serwis“ itd. stawiane jest stale. Niestety nie ma jeszcze na rynku jednolitej definicji. Przy czym pojęcia „przegląd“ i „test“ oraz [...]

– Mechanicznie napędzany kompresor.
– Ilość elementów połączeniowych.
– Elastyczne przewody wężowe zamiast połączeń sztywnych.
– Zmienne warunki eksploatacji.

Klimatyzacja samochodu, podobnie jak lodówka w mieszkaniu, pracuje na zasadzie pompy ciepła. W obu przypadkach za pomocą kompresora (sprężarki) czynnik chłodniczy pompowany jest przez zamknięty system. Pobiera on ciepło z chłodzonego wnętrza i [...]

Latem:
– Parkować w cieniu.
– Przed podróżą – na krótko pozostawić otwarte drzwi.
– Na początku podróży – klimatyzację i wentylację ustawić na maksimum.
– Pierwsze minuty jechać z otwartym oknem/dachem.
– Wewnętrzna temperatura nie powinna być niższa niż 22°C.

W słoneczne dni samochód należy parkować możliwie w cieniu. [...]

– Koszty zależą od kraju, danego regionu i miejscowej konkurencji. Ponadto obowiązkiem warsztatu jest ustalanie konkurencyjnej ceny pod kątem jego względów ekonomicznych (stawki godzinowe itd.).

Według materiałów firmy Hella

– Normalny serwis klimatyzacji z reguły trwa ok. 1 godziny.

Serwis na układzie klimatyzacji, który nie wykazuje uszkodzeń i nie jest wskazany przez klienta jako nieprawidłowy, trwa ok. 1 godziny.

Według materiałów firmy Hella

Back to top