Kategoria: Informacje techniczne

– Szybsze zmęczenie w upale.
– Spada zdolność koncentracji.
– Wydłuża się czas reakcji.
– Rośnie ryzyko wypadku.

Badania naukowe udowadniają, że zdolność koncentracji spada wraz z rosnącą temperaturą i organizm szybciej się męczy. Jednocześnie wydłuża się czas reakcji. Znacznie rośnie przez to ryzyko wypadku. Układ klimatyzacji schładza wnętrze do przyjemnych temperatur [...]

– Filtr – osuszacz wyciąga wilgoć i cząsteczki brudu z układu klimatyzacji, aby chronić przed uszkodzeniem oraz aby zapewnić optymalną wydajność chłodzenia.

Część wilgoci może być zatrzymana przez filtr – osuszacz układu klimatyzacji, który w zależności od systemu nazywany jest także akumulatorem. Stopień nasycenia osiągany jest jednakże po ok. 2 latach okresu eksploatacji. Jeśli osuszacza [...]

– Ponieważ przepuszczalność powietrzna filtra przeciwpyłkowego spada wraz z długością jego użytkowania, konieczna jest jego regularna wymiana, która jest określona także przez producenta pojazdu.
– Zatkany filtr przeciwpyłkowy może zniszczyć silniczek dmuchawy.
– Zaparowane szyby są często skutkiem zanieczyszczonych filtrów.
– Nieprzyjemne zapachy także mogą być wywoływane przez filtr przeciwpyłowy.

Filtr przeciwpyłkowy [...]

– Zagnieżdżające się na parowniku bakterie, grzyby i inne mikroorganizmy mogą powodować zatęchły zapach oraz wywoływać reakcje alergiczne.

Parownik zamontowany jest pod tablicą rozdzielczą i zintegrowany jest w systemie wentylacji. To trudno dostępne miejsce w swym ciemnym i wilgotnym otoczeniu stwarza idealne warunki do powstawania bakterii, grzybów i mikroorganizmów. Podłożem tego są cząsteczki brudu, które [...]

– Ponieważ rocznie ubywa do 10% czynnika chłodniczego R134a.
– Ponieważ w innym razie nie jest zapewnione zasilanie olejowe kompresora.
– Ponieważ z powodu wilgoci w systemie mogą wyniknąć drogie naprawy.

Wbrew wypowiedziom niektórych producentów pojazdów system klimatyzacji samochodu należy serwisować. Corocznie z systemu w sposób naturalny poprzez węże i elementy połączeniowe uchodzi [...]

Silniki TDI z systemem sterowania Bosch EDC wymagają regulacji konta wyprzedzenia wtrysku zawsze po wymianie paska rozrządu lub po naprawach wymagających jego demontażu. Dodatkowo w naszym kraju często zdarza się, że rozrząd jest wymieniany w zakładzie nie posiadającym urządzeń do prawidłowego ustawienia paska rozrządu. Samochód może dużo palić, trudno się uruchamiać i dymić. W końcu [...]

Sondy szerokopasmowe umożliwiają dokładny pomiar  tlenu w spalinach, najczęściej w zakresie od Lambda 0,7 do 4. Wewnątrz sondy znajduje się „pompa” która stara się dostosować stężenie jonów tlenu wewnątrz sondy. Dopompowuje lub odpompowuje jony z wnętrza sondy.  To działanie jest nadzorowane przez sterownik i prosty pomiar napięcia sygnału sondy nie daje diagnoście żadnych informacji a [...]

1. W czasie wymiany sondy przestrzegać ogólnych zasad bezpieczeństwa związanych z naprawami pojazdów.
2. Element pomiarowy sondy lambda jest wykonany z ceramiki i aby uniknąć uszkodzenia nie należy sondy uderzać.
3. Zdjąć kapturek ochronny z sondy przed montażem. (gwint sondy posmarowany jest  specjalnym smarem ochronnym zapobiegającym zapiekaniu)
4. Ostrożnie odłączyć wtyczkę starej [...]

W czasie naprawy polegającej na wymianie sondy lambda najlepiej stosować jako część zamienną sondę przeznaczoną do danego samochodu. Sonda taka dysponuje odpowiednimi parametrami, a odpowiednia wtyczka zapewnia prawidłowe podłączenie elektryczne sondy.

W przypadku braku możliwości zastosowania sondy dedykowanej do danego samochodu istnieje możliwość doboru sondy uniwersalnej według katalogu. Jeśli pojazd nie znajduje się w katalogu [...]

Producenci założyli żywotność sond lambda na poziomie 120 tys km. W praktyce jeżdżą one dłużej i osiągają żywotność do 180 tys. Zużywanie sond jest powolne i nie jest łatwo bez przyrządów potwierdzić zużycia sondy lambda. Zwiększone zużycie paliwa, nieprawidłowe przyspieszanie pojazdu, brak zmian sygnału sondy lambda przy sprawnych innych układach to bodziec do sprawdzenia stanu [...]

Back to top