- 15 lipca 2011
- Klimatyzacja
- Posted by Wega
- No comments yet
– Filtr – osuszacz wyciąga wilgoć i cząsteczki brudu z układu klimatyzacji, aby chronić przed uszkodzeniem oraz aby zapewnić optymalną wydajność chłodzenia.
Część wilgoci może być zatrzymana przez filtr – osuszacz układu klimatyzacji, który w zależności od systemu nazywany jest także akumulatorem. Stopień nasycenia osiągany jest jednakże po ok. 2 latach okresu eksploatacji. Jeśli osuszacza [...]
- 15 lipca 2011
- Klimatyzacja
- Posted by Wega
- No comments yet
– Ponieważ przepuszczalność powietrzna filtra przeciwpyłkowego spada wraz z długością jego użytkowania, konieczna jest jego regularna wymiana, która jest określona także przez producenta pojazdu.
– Zatkany filtr przeciwpyłkowy może zniszczyć silniczek dmuchawy.
– Zaparowane szyby są często skutkiem zanieczyszczonych filtrów.
– Nieprzyjemne zapachy także mogą być wywoływane przez filtr przeciwpyłowy.
Filtr przeciwpyłkowy [...]
- 15 lipca 2011
- Klimatyzacja
- Posted by Wega
- No comments yet
– Zagnieżdżające się na parowniku bakterie, grzyby i inne mikroorganizmy mogą powodować zatęchły zapach oraz wywoływać reakcje alergiczne.
Parownik zamontowany jest pod tablicą rozdzielczą i zintegrowany jest w systemie wentylacji. To trudno dostępne miejsce w swym ciemnym i wilgotnym otoczeniu stwarza idealne warunki do powstawania bakterii, grzybów i mikroorganizmów. Podłożem tego są cząsteczki brudu, które [...]
- 15 lipca 2011
- Klimatyzacja
- Posted by Wega
- No comments yet
– Ponieważ rocznie ubywa do 10% czynnika chłodniczego R134a.
– Ponieważ w innym razie nie jest zapewnione zasilanie olejowe kompresora.
– Ponieważ z powodu wilgoci w systemie mogą wyniknąć drogie naprawy.
Wbrew wypowiedziom niektórych producentów pojazdów system klimatyzacji samochodu należy serwisować. Corocznie z systemu w sposób naturalny poprzez węże i elementy połączeniowe uchodzi [...]
- 24 czerwca 2011
- Klimatyzacja
- Posted by Wega
- No comments yet
Sprężarka klimatyzacji może odbierać od silnika nawet 4 KW mocy. Dla silnika jest to bardzo istotne obciążenie. Dlatego sterownik silnika (ECU) musi sterować włączaniem i wyłączaniem sprężarki. Przed włączeniem sprężarki można zaobserwować podniesienie obrotów silnika. Na przyrządach można dostrzec większe uchylenie zaworu biegu jałowego, wydłużenie czasu wtrysku oraz korekcję konta wyprzedzenia zapłonu. Zmiana tych parametrów [...]
- 24 czerwca 2011
- Klimatyzacja
- Posted by Wega
- No comments yet
Wyróżniamy trzy sposoby sterowania wentylacją/klimatyzacją:
– manualny
– częściowo automatyczny (klimatik)
– automatyczny (klimatronik)
Panel sterowniczy automatycznego układu klimatyzacji samochodu Fiat Marea: 1- pokrętło do sterowania żądaną temperaturą, 2- pokrętło wybierania prędkości wentylatora, 3- pokrętło wyboru [...]
- 24 czerwca 2011
- Klimatyzacja
- Posted by Wega
- No comments yet
Temperatura parownika powinna być możliwie niska ale niższa od 0 stopni Celsjusza. Ze względu na duży wydatek sprężarek i zmienne warunki otoczenia trzeba było zastosować zabezpieczenie pracy parownika. Bez tego zabezpieczenia parownik mógłby osiągać zbyt niskie temperatury w konsekwencji czego woda na parowniku zamarzłaby i przepływ powietrza przez parownik byłby niemożliwy.