Kategoria: Klimatyzacja

– W przypadku całkowitej awarii układu klimatyzacji (np. uszkodzenie kompresora) koszty naprawy w wysokości ok. 4000 zł to nie jest rzadkość.

Wysokość kosztów naprawy jest naturalnie bardzo uzależniona od rodzaju uszkodzenia, od typu pojazdu oraz wersji układu klimatyzacji. Wymiana mechanicznie uszkodzonego kompresora warunkuje np. wymianę osuszacza i zaworu rozprężnego (zaworu dławiącego). Aby usunięte zostały wszystkie [...]

– Zwiększone zużycie paliwa uzależnione jest od wielu czynników. Może wynosić do 10%.

Zwiększone zużycie zależne jest od rodzaju systemu klimatyzacji, eksploatacyjnego stanu samochodu,
zewnętrznej temperatury i przyzwyczajeń użytkowych kierowcy. Kolejnym kryterium jest stan pielęgnacji i konserwacji układu klimatyzacji. Rozwój konstrukcyjny samochodów także w tej dziedzinie poczynił ogromne postępy. Istnieją systemy klimatyzacji z regulowanymi [...]

– Aby szybciej zniknęła para na szybach.
– Dla zdrowszego klimatu we wnętrzu pojazdu.
– Aby upewnić się, że wiosną układ nadal będzie sprawny.

Szyby pokryte parą stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa. W trybie ogrzewania z załączoną klimatyzacją powietrze jest nie tylko podgrzewane, lecz równocześnie osuszane (w: „Dlaczego szyby pokrywają się parą?“ podano bliższe [...]

– Para na szybach to nic innego jak wilgoć z powietrza, która się tam osadza – pomocą jest tu właściwe zastosowanie układu klimatyzacji.

W mokrej, zimnej porze roku powietrze jest generalnie wilgotne i poprzez odzież, wilgotne buty i kurtki, ciągle wnosimy wilgoć do wnętrza samochodu. Efekt ten wzmacniany jest przez ludzki oddech. Proszę zwrócić też [...]

– Jako przyczynę uznać należy zużyty filtr przeciwpyłkowy i/lub zanieczyszczony parownik.

Cząsteczki brudu zatrzymywane przez filtr przeciwpyłkowy z biegiem czasu reagują z wilgocią w powietrzu.
W przypadku zbyt długiego używania filtra może dojść do powstawania nieprzyjemnych zapachów. Bakterie, grzyby i inne mikroorganizmy zagnieżdżone na parowniku mogą powodować nieprzyjemny zapach oraz reakcje alergiczne. Regularna wymiana [...]

– Odessany zostaje czynnik chłodniczy.
– Wymieniany jest osuszacz (co 2 lata).
– Wilgoć usuwana jest z systemu pompą próżniową.
– Odbywa się wzrokowa kontrola wszystkich zespołów, kontrola elementów połączeniowych i napędowych oraz okablowania i elementów obsługi.
– Układ klimatyzacji na nowo napełniany jest zalecaną przez producenta ilością czynnika chłodniczego. Skontrolowany/wymieniony [...]

– Tak! Doświadczenie wykazało, że regularne serwisowanie układu klimatyzacji zapobiega powstawaniu uszkodzeń i tym samym drogim naprawom.

Jeszcze przed paru laty panowało przekonanie, że w przypadku układu klimatyzacji chodzi o system zamknięty, który nie wymaga serwisowania. Jednakże z biegiem czasu stwierdzono, że przez naturalną utratę czynnika chłodniczego mocno obniża się wydajność chłodzenia i istnieje ryzyko [...]

– Różny zakres wykonanych prac.
– Różne definicje przeglądu, serwisu klimatyzacji itd.

Częste znaczne różnice cenowe różnych usługodawców przeglądów klimatyzacji, serwisów układu, wynikają z różnego zakresu przeprowadzanych prac. Używane na rynku pojęcia „przegląd klimatyzacji”, „serwis klimatyzacji”, „konserwacja”, „test”, nie są jednolicie zdefiniowane. U niektórych usługodawców nie ma np. całych procesów roboczych, co naturalnie prowadzi [...]

– Węże przepuszczają parę wodną.
– Większość gatunków olejów, które krążą w układzie klimatyzacji wraz z czynnikiem chłodniczym, jest higroskopijna (absorbuje wodę).

Chociaż węże klimatyzacji składają się z wielu warstw, nie są one w 100% szczelne. Tak, jak czynnik chłodniczy przedostaje się przez węże na zewnątrz, tak dostaje się para wodna (wilgoć) z zewnątrz [...]

– Szybsze zmęczenie w upale.
– Spada zdolność koncentracji.
– Wydłuża się czas reakcji.
– Rośnie ryzyko wypadku.

Badania naukowe udowadniają, że zdolność koncentracji spada wraz z rosnącą temperaturą i organizm szybciej się męczy. Jednocześnie wydłuża się czas reakcji. Znacznie rośnie przez to ryzyko wypadku. Układ klimatyzacji schładza wnętrze do przyjemnych temperatur [...]

Back to top