Kategoria: Klimatyzacja

Innowacyjny system naprawy SMART

Specjalny system SMART do naprawy aluminiowych przewodów klimatyzacji to innowacyjny projekt uszczelnień w układach chłodniczych, klimatyzacji oraz układach olejowych.

System SMART to innowacyjny projekt uszczelnień w układach chłodniczych, klimatyzacji oraz układach olejowych. Dzięki szybkiej i prostej w obsłudze metodzie naprawy jest
rozwiązaniem dla problemów związanych zarówno z czasem pracy jak i w przypadku, gdy zawodzą tradycyjne metody naprawy przewodów. Metoda zatwierdzona została przez producentów OE.

W układzie klimatyzacji mogą zdarzyć [...]

– Producent pojazdu nie przewidział przepisowej wymiany i pojazd jest jeszcze w okresie gwarancji.
– Filtr – osuszacz i kondensator stanowią jeden zespół.
– Nieprzeciętnie duży nakład pracy.
– Klimatyzacja jest nieszczelna.

W niewielu określonych przypadkach istnieją wyjątki, które uzasadniają odejście od 2-letniego okresu pomiędzy wymianami filtra – osuszacza i akumulatora: jeśli [...]

– „Przegląd“ i „test“ klimatyzacji obejmują sprawdzenie określonych parametrów bez wymiany czynnika chłodniczego.
– „Serwis“ i „konserwacja“ klimatyzacji obejmują kompletną kontrolę włącznie z wymianą czynnika chłodniczego i różnych części.

Pytanie czym jest „przegląd (check)“, „serwis“ itd. stawiane jest stale. Niestety nie ma jeszcze na rynku jednolitej definicji. Przy czym pojęcia „przegląd“ i „test“ oraz [...]

– Mechanicznie napędzany kompresor.
– Ilość elementów połączeniowych.
– Elastyczne przewody wężowe zamiast połączeń sztywnych.
– Zmienne warunki eksploatacji.

Klimatyzacja samochodu, podobnie jak lodówka w mieszkaniu, pracuje na zasadzie pompy ciepła. W obu przypadkach za pomocą kompresora (sprężarki) czynnik chłodniczy pompowany jest przez zamknięty system. Pobiera on ciepło z chłodzonego wnętrza i [...]

Latem:
– Parkować w cieniu.
– Przed podróżą – na krótko pozostawić otwarte drzwi.
– Na początku podróży – klimatyzację i wentylację ustawić na maksimum.
– Pierwsze minuty jechać z otwartym oknem/dachem.
– Wewnętrzna temperatura nie powinna być niższa niż 22°C.

W słoneczne dni samochód należy parkować możliwie w cieniu. [...]

– Koszty zależą od kraju, danego regionu i miejscowej konkurencji. Ponadto obowiązkiem warsztatu jest ustalanie konkurencyjnej ceny pod kątem jego względów ekonomicznych (stawki godzinowe itd.).

Według materiałów firmy Hella

– Normalny serwis klimatyzacji z reguły trwa ok. 1 godziny.

Serwis na układzie klimatyzacji, który nie wykazuje uszkodzeń i nie jest wskazany przez klienta jako nieprawidłowy, trwa ok. 1 godziny.

Według materiałów firmy Hella

– Szkody dla zdrowia są raczej wykluczone.

Szkody dla zdrowia spowodowane wydostającym się czynnikiem chłodniczym we wnętrzu kabiny są bardzo
nieprawdopodobne. Gdyby przez nieszczelność (np. parownika) czynnik chłodniczy dostał się do wnętrza, to z reguły odbywa się to powoli. Dzięki stałej wymianie świeżego powietrza koncentrację czynnika chłodniczego (obj. %) we wnętrzu samochodu w przypadku [...]

– Poprzez węże i połączenia komponentów systemu.

Poprzez węże istniejące w systemie klimatyzacji oraz poszczególne komponenty systemu zaopatrzone w uszczelki, wydostawać się może na zewnątrz niewielka część czynnika chłodniczego w drodze „naturalnego odparowywania“. Może to być rocznie do 10 % całej ilości. Stuprocentowe uszczelnienie uwarunkowane wymogami (elastyczne przewody, dobór materiałów) w pojazdach mechanicznych nie jest [...]

– Niedostateczna moc chłodzenia.
– Zwiększone zużycie paliwa.
– Nienormalne odgłosy.
– Zaparowane szyby.
– Nieprzyjemny zapach.

Podane wyżej punkty mogą być oznaka nieprawidłowo konserwowanej lub źle działającej klimatyzacji. Brak czynnika chłodniczego może być przyczyną niedostatecznej mocy chłodzenia (patrz także „Dlaczego trzeba konserwować układ klimatyzacji?”). Zwiększone zużycie paliwa może być spowodowane [...]

Back to top