Dlaczego konieczna jest wymiana filtra przeciwpyłkowego?
- 15 lipca 2011
- Klimatyzacja
- Posted by Wega
- Leave your thoughts
– Ponieważ przepuszczalność powietrzna filtra przeciwpyłkowego spada wraz z długością jego użytkowania, konieczna jest jego regularna wymiana, która jest określona także przez producenta pojazdu.
– Zatkany filtr przeciwpyłkowy może zniszczyć silniczek dmuchawy.
– Zaparowane szyby są często skutkiem zanieczyszczonych filtrów.
– Nieprzyjemne zapachy także mogą być wywoływane przez filtr przeciwpyłowy.
Filtr przeciwpyłkowy z reguły składa się z włókniny mikrofazowej, która filtruje kurz, brud i pyłki z powietrza. W przypadku filtra kabinowego z aktywowanego węgla zatrzymywane są także gazowe substancje szkodliwe (związki węglowodorowe, ozon). Gdy pomyślimy, że przez filtr przepływa do 300 metrów sześciennych zewnętrznego powietrza na godzinę, można sobie wyobrazić, że „stopień nasycenia” osiągnięty zostaje po około roku lub 15.000 km i filtr musi zostać wymieniony. Jeśli to nie nastąpi, zmniejsza się przepuszczalność powietrza. Silniczek dmuchawy jest przez to mocniej obciążony i w ekstremalnym przypadku z przegrzania może zostać zniszczony. Jako kolejne następstwo zanieczyszczonego filtra z powodu zbyt wilgotnego powietrza wnętrza samochodu dochodzi do zaparowania szyb. Cząsteczki brudu zatrzymane przez filtr z biegiem czasu reagują z wilgocią zawartą w powietrzu. W przypadku zaniedbania wymiany filtra, może to również doprowadzić do powstawania nieprzyjemnego zapachu.
Według materiałów firmy Hella