Informacje

Bądź na bieżąco

UNIProbe – oscyloskop, multimetr, miernik ciśnień, generator sygnału

Zobacz ofertę sprzedaży

Mechanicy często marnują czas przechodząc od jednego narzędzia do drugiego, w momencie, gdy muszą wykonać różne testy na tym samym pojeździe.
Dzięki UNIProbe TEXA, możemy tego uniknąć korzystając z intuicyjnego i ustandaryzowanego programu umożliwiającego ciągłe przełączanie między jednym a drugim testem, bez konieczności przerywania pracy.

 

UNIProbe oferuje sześć różnych funkcji:

– SONDĘ AKUMULATORA do testowania akumulatora oraz analizy i testowania całego systemu rozruchu (akumulator,alternator, rozrusznik)

– OSCYLOSKOP z czterema niezależnymi kanałami analogowymi;

– TNET do testów elektrycznych sieci komunikacyjnych (CAN, VAN, LIN);  

– MULTIMETER do pomiarów napięcia, natężenia oraz oporu;

– GENERATOR SYGNAŁU, w celu symulowania impulsów generowanych przez czujniki i reprodukowania poleceń generowanych w centralkach.

– TESTOWANIE CIŚNIENIA paliwa oraz ciśnienia turbo we wszystkich pojazdach.

 

UNIProbe, tak jak i wszystkie inne urządzenia TEXA, wykorzystuje oprogramowanie IDC4, diagnoslogo oprogramowania IDC4tyczną i autodiagnostyczną platformę operacyjną z zintegrowaną bazą danych i najlepszym pokryciem marek i modeli obecnych na rynku.

Więcej informacji o oprogramowaniu.

 

OSCYLOSKOP

Rosnąca złożoność urządzeń oraz systemów elektronicznych w nowoczesnych pojazdach w naturalny sposób wytwarza szereg nowych problemów. Są one raczej złożone, nie tylko w kwestii procedur naprawczych, ale przede wszystkim pod względem analizy i identyfikacji. Rzeczywiście, błąd elektryczny bądź usterka mogą być czasami, lecz nie zaw sze, rozpoznawane przez system autodiagnostyki w elektronicznym urządzeniu sterującym pojazdu. W tym przypadku, jedynym bezpiecznym sposobem do ustalenia usterki jest użycie oscyloskopu. Jest to rzeczywiście najbardziej efektywna metoda do sprawdzania i wyświetlania sygnałów elektrycznych, dlatego też TEXA wyprodukowała ten typ narzędzia dostosowując je do potrzeb sektora motoryzacyjnego. W przeciwieństwie do innych, dostępn ych na rynku urządzeń, pochodzących z przemysłowych aplikacji, a używanych w warsztatach, UNIProbe jest zaprojektowany, jako specyficzne  narzędzie diagnostyczne do wszystkich typów pojazdów. Można to zauważyć oceniając charakterystykę techniczną urządzenia, które, podobnie jak klasyczne złącza BNC, posiadają również specjalne złącze 28-pinowe. Jego Oscyloskop posiadający cztery nieależne kanały analogowe oraz funkcję SIV do interpretacji odczytanego sygnałufunkcją jest dostarczenie szeregu dodatkowych kabli i adapterów, specyficznych dla motoryzacyjnych aplikacji, niezbędnych podczas wykonywania szczegółowych analiz instalacji elektrycznej pojazdu. Również oprogramowanie sterujące zostało specjalnie stworzone na potrzeby motoryzacji, aby uprościć wszystkie te funkcje i opcje, które czyniły tradycyjne, UNIProbe jest bardzo prosty w użyciu i jednocześnie mocny i precyzyjny w odniesieniu do wymaganych pomiarów .

 

ROZWIĄZANIA DLA WSZYSTKICH POTRZEB DO WSZYSTKICH TESTÓW WYSOKIEGO I NISKIEGO NAPIĘCIA

Problemy elektryczne pojazdu można podzielić na dwie główne kategorie, w oparciu o wartości napięcia dla prawidłowej operacji systemu. Istnieją linie niskiego napięcia, które przykładowo zasilają czujniki i siłowniki oraz obsługują napięcia akumulatora pojazdu, jak również linie wysokiego napięcia, łączące wszystkie urządzenia, które pracują z napięciami o wartościach setek lub tysięcy woltów. Urządzenie UNIProbe może dokonywać pomiaru oraz analizować obie kategorie sygnałów, co sprawia, z większą prostotą i wyższą skutecznością, przewyższającą inne oscyloskopy przemysłowe. Na przykład, analiza linii wysokiego napięcia, używana jest do testowania systemów zapłonowych silników benzynowych,Test ciśnienia do wykonania kontroli paliwa i turbo we wszystkich pojazdach monitoringu elektrycznych impulsów wysyłanych do cewek lub świec żarowych. Co więcej, technologiczne innowacje wdrożone w pojazdach najnowszej generacji wymagają zasilania o napięciu znacznie wyższym niż 12V. Tak jest również w przypadku pojazdów hybrydowych, dostępnych na rynku i wyposażonych w moduły zasilania o napięciu 200V. Pomiary dokonywane za pomocą oscyloskopów, nawet najbardziej precyzyjnych modeli, każdy pomiar przedstawiają w formie wykresu, który musi zostać przeanalizowany przez mechanika. Urządzenie UNIProbe nie zostało zaprojektowane jako urządzenie pomiarowe, ale głównie, jako urządzenie zapewniające pomoc w interpretacji danych.

 

FUNKCJA S.I.V. POMOCĄ INTERPRETACJI SYGNAŁU

Testy oscyloskopu wykonywane za pomocą UNIProbe gwarantują doskonały pomiar wartość i oraz precyzyjną identyfikację odczytów; to, czego jednak przede wszystkim potrzebuje mechanik, to najbardziej efektywny system pomocy w poprawnej interpretacji wykresów przedstawionych przez narzędzie. Niektóre usterki są widoczne gołym okiem, a stopień problemu można ocenić poprzez proste wyświetlanie danych. W innych przypadkach jednak, pojawiają się minimalne odchylenia, które są trudne do identyfikacji i interpretacji. Aby móc powiedzieć, czy analizowany sygnał jest prawidłowy, czy też nie, konieczne są dane wzorcowe, wartości jasno stwierdzające punkty krytyczne do oceny. W konsekwencji, TEXA zaprojektowała efektywny system wsparcia technicznego, który prowadzi mechanika poprzez wszystkie elektryczne testy. Omawiana funkcja to cecha oprogramowania o nazwie S.I.V. (widok informacyjny sygnału). UNIProbe nie ogranicza się do wyświetlenia pomiarów; podczas ich wykonywania pobiera dane niezbędne do analizy i w czasie rzeczywistym dostarcza oceny. W praktyce, oprogramowanie odczytuje sygnały z czujników lub elementów wykonawczych, porównuje je do informacji z bazy danych, i natychmiast sygnalizuje ewentualne nieprawidłowości sygnału.

 

PROFESJONALNY OSCYLOSKOP JEDNO NARZĘDZIE, ZAPROJEKTOWANE DLA SEKTOR A MOTORYZACYJNEGO

Praca z wysoko wyspecjalizowanymi urządzeniami, takimi jak te zainstalowane na nowoczesnych pojazdach, wymaga umiejętności, których w pełni niewyspecjalizowani mechanicy nie posiadają. Urządzenie UNIProbe opiera się na koncepcji, że każdy obsługujący je operator powinien umieć dokonać pomiaru oraz zinterpretować wyniki, bez konieczności konsultowania się ze specjalistą, w celu wykonania naprawy. Prosty i łatwy w obsłudze interfejs użytkownika, plus oprogramowanie z funkcją S.I.V. pomagająca operatorowi w identyfikacji usterek, to odpowiedzi firmy TEXA na najbardziej powszechne problemy pojawiające się w warsztacie. Jak już podkreślono, urządzenie UNIProbe jest w stanie analizować pomiary oraz natychmiast porównać je ze standardowymi danymi dla każdego specyficznego systemu lub urządzenia. Dla testów niskiego napięcia, takich jak odczyt sygnału z potencjometru przepustnicy, oprogramowanie wyświetla typową krzywą dzwonu w przyspieszeniu i w razie wykrycia mikro-przerw, zatrzymuje obraz i podświetla usterkę na wykresie. Podobnie, dla testów wysokiego napięcia, obydwa systemy z kablami świec zapłonowych oraz te z zintegrowanymi cewkami mogą zostać poddane analizie; również w tym przypadku, urządzenie UNIProbe bezpośrednio podświetla, która świeca zapłonowa lub cewka może powodować błąd w zapłonie. Dwie różne metody pozyskiwania sygnału, sterowane przez ten sam program i wyświetlone w standaryzowanym formacie.

 

WBUDOWANA FUNKCJA BATTERY PROBE DO KONTROLI AKUMULATORA ORAZ CAŁEGO SYSTEMU ROZRUCHOWEGO ORAZ ŁADOWANIA

Samochód nie zapala? Problemem może być rozładowany akumulator. Jednym z najbardziej istotnych testów w tym przypadku jest bez wątpienia pomiar poziomów energii w systemie składającym się z silnika rozrusznika, alternatora oraz akumulatora. Zestaw sondy akumulatora oraz BPP może być użyty, aby po prostu przeprowadzić pełny testTest akumulatora do testowania akumulatowa oraz kontroli całego rozruchu na wszystkich komponentach systemu, dając pewną odpowiedź diagnostyczną na problem i umożliwiając prawidłową naprawę. Zestaw BPP posiada 4 wejścia analogowe oraz dwa złącza celem przyłączenia do sond testujących natężenie prądu. Pół-automatyczny system diagnostyczny analizuje system rozruchu, jako całość (tj. wszystkie komponenty oraz okablowanie) celem identyfikacji przyczyny usterki. W oparciu o wymagane pomiary, oprogramowanie generuje możliwe czynności diagnostyczne, wskazując najbardziej możliwą przyczynę nieprawidłowości. Tworzy to raport, który możemy również wydrukować i przedstawić Klientowi. Naprawy są zatem wspierane przez wspomagającą dokumentację testową, która może być użyta do wyjaśnienia przyczyn wymiany alternatora czy akumulatora.

 

WBUDOWANA FUNKCJA TNET DO TESTÓW ELEKTRYCZNYCH SIECI KOMUNIKACYJNYCH (CAN, VAN, LIN)

W sieciowej komunikacji BUS (na przykład CAN, VAN, LIN), usterki elektryczne i elektroniczne nie zawsze zależą od systemu i komponentów, a częściej od fizycznych uszkodzeń w sieci elektronicznej. Może się to przydarzyć, przykładowo, po fizycznym uszkodzeniu lub zniszczeniu okablowania. W innych przypadkach, może wynikać bezpośrednio z typu czynności wykonanej podczas naprawy lub serwisowania, podczas której nastąpiło przerwanie lub odłączenTNET do pomiarów oraz kontroli elektrycznej sieci komunikacyjnych (CAN, VAN, LIN)ie kabla. Powodem mogą być ponadto podzespoły i centralki pomocnicze, które nie zostały prawidłowo zainstalowane. We wszystkich tych przypadkach, moduł TNET wbudowany w UNIProbe może być użyty do wykonania analiz elektrycznych bezpośrednio na kablach w różnych typach sieci. Nie wymaga to ani skomplikowanych narzędzi ani zaawansowanej wiedzy technologicznej. TNET upraszcza usuwanie usterek poprzez jasne i efektywne wyświetlenie rezultatów pomiaru. Dwie sondy testujące są użyte w celu dokonania pomiarów bezpośrednio z sieci, a rezultaty wyświetlone bez względu na to, czy usterki elektryczne pojawiły się czy też nie. Jeśli te st da wynik negatywny (czyli zidentyfikowano błędy), narzędzie podaje szczegóły dotyczące usterki, precyzując przyczyny. Umożliwia również wydruk raportu problemu, jak na przykład: przerwa w obwodzie, zwarcie czy nienaturalne warunki ładowania.

 

WBUDOWANA FUNKCJA MULTIMETRU WSZYSTKIE POMIARY NAPIĘCIA, NATĘŻENIA ORAZ OPORU

Wzdłuż złączy BNC, w przedniej części UNIProbe, znajdują się dwa gniazdka, wejścia dla modułu multimetru. Podobnie jak tradycyjne pomiary napięcia, oporu oraz natężenia, możliwe jest również przeprowadzenie funkcji takich jak test diody oraz testy ciągłości, plus specjalna funkcja pomiaru elektrycznego znana, jako rejestrator danych.

– Pomiary NAPIĘCIA: maksymalne mierzone napięcie wynosi ą 400 VDC, w trzech zakresach (0V-6V; 6V-60V; 60V-400V AC/DC).

– PMultimeter do pomiaru napięcia, natężenia oraz opoeruomiary OPORU: trzy zakresy wartości są dostępne, za pomocą wyboru skali ręcznego lub automatycznego (0 Š-1000Š; 1kŠ-100kŠ; 100kŠ-10MŠ).

– Pomiary NATĘŻENIA: wykonywane za pomocą zacisków natężenia TEXA (można również użyć sond serii BICOR).

– Testy DIODY: ustalenie, czy diody pracują prawidłowo, oraz napięcie diody (jeśli jest przekroczone, rozlega się sygnał dźwiękowy).

– Test CIĄGŁOŚCI: aby sprawdzić, czy między dwoma zaciskami pojawia się zwarcie (jeśli opór spada poniżej 50Ohm, rozlega się sygnał dźwiękowy).

– Funkcja REJESTRATORA DANYCH: narzędzie monitoruje powolne sygnały jako zmienne napięcia lub opory, a następnie rejestruje ich zmiany przez cały czas.

gwarancja na produkty TEXAlogo Bluetooth

Leave comments

Your email address will not be published.*



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Back to top