Testery TEXA obsłużą auta z grupy FCA

Testery TEXA do obsługi wszystkich aut

W 2016 roku grupa FCA (Fiat Chrysler Automobiles) wprowadziła do swoich pojazdów nowe moduły – sterowniki BCM (body computer), które odpowiadają za zarządzanie całym samochodem i jego poszczególnymi funkcjami. Moduł posiada wbudowaną blokadę diagnostyki sterowników dla wielomarkowych testerów diagnostycznych. W związku z tym, aby przeprowadzić pełną diagnostykę połączoną z wprowadzeniem kalibracji i kasowaniem błędów trzeba udać się do autoryzowanego serwisu producenta, ponieważ tylko ASO ma dostęp do tych danych. *

W związku z blokadą systemu nieautoryzowane serwisy wprawdzie mogą odczytać błędy komputera i parametry pojazdu, jednak funkcja kasowania jakichkolwiek błędów np. silnika czy informacji o serwisie eksploatacyjnym jest zablokowana. Również nie ma możliwości kalibracji szeregu podzespołów np. radarów, kamer czy kodowania wtryskiwaczy.

*Nowy typ modułu został wprowadzony w 2016 roku w samochodach z grupy Fiata. Dotyczy to samochodów wyprodukowanych po 2016 roku, czyli pojazdów nowych oraz używanych, których pierwsze egzemplarze są już w okresie pogwarancyjnym.

Taki stan ma zmienić porozumienie zawarte z firmą TEXA.

Dzięki zawartemu porozumieniu z koncernem FCA firma TEXA będzie mogła udostępnić użytkownikom testerów diagnostycznych dostęp do zablokowanych funkcji w pojazdach tej grupy. Za skorzystanie z dostępu użytkownicy zobowiązani będą do zapłacenia 1 euro za 24 godzinny dostępu do systemu samochodu. Po upływie 24 godzin blokada zostaje wyłączona, a dostęp do diagnostyki  obowiązuje w pełnym zakresie. Nowa funkcja będzie dostępna dla wszystkich urządzeń mających najnowszą wersję oprogramowania TEXA. Wdrożona zostanie z aktualizacją oprogramowania w urządzeniach diagnostycznych firmy.  

Dokładna data wejścia na rynek nowej funkcji nie jest jeszcze znana. Nieoficjalnie mówi się, że będzie to jeszcze w tym roku.

Przeczytaj więcej pod tym linkiem https://bit.ly/2JzvNG0

Back to top