Informacje

Bądź na bieżąco

Innowacyjna metoda regeneracji stosu piezo BGR/CGR

Innowacyjna metoda regeneracji stosu elementów piezo we wtryskiwaczach common rail.

Do dnia dzisiejszego nie ma dostępnej formy napraw elementów piezo we wtryskiwaczach common rail. Włoska firma Magneti Marelli wychodzi temu zadaniu na przeciw i zapewnia najnowsze, wysokiej jakości stoły do wtryskiwaczy common rail, które oferują możliwość regeneracji wspomnianego stosu. Taka możliwość w wielu przypadkach przynosi znaczącą poprawę działania wtryskiwacza i pozwala na dalszą pracę. Funkcja ta dostępna jest w najnowszych wersjach oprogramowania stołów do testowania wtryskiwaczy common rail – DS1R, DS2R, CRU2r, CRU4R.

Najnowsza procedura regeneracji stosu piezo umożliwia przywrócenie prawidłowego działania tego wewnętrznego elementu wtryskiwaczy common rail. Wielokrotnie, na skutek użytkowania wtryskiwacza piezoelektrycznego, dochodzi do mikro zwarć, między poszczególnymi warstwami kryształów piezoelektrycznych. Może to skutkować nieprawidłowym funkcjonowaniem całego stosu piezo w czasie pracy wtryskiwacza, przerwą w jego pracy, lub niewystarczającym stopniem jego wydłużenia (nominalne wydłużenie stosu piezo to 40 µm). Powoduje to, że osiągnięcie prawidłowego dawkowania i odpowiedniego czasu reakcji wtryskiwacza jest niemożliwe.

Procedura regeneracji jest krótka, trwa raptem kilkanaście minut i polega na traktowaniu stosu piezo odpowiednią ilością prądu, co pozwala usunąć ewentualne zwarcia kryształów i przywrócić należyte działanie tego elementu. Warunkiem udanej regeneracji, jest brak uszkodzeń mechanicznych elementu. Jak pokazały testy przeprowadzone przez Magneti Marelli regeneracja, bez włączania jakiejkolwiek dodatkowej naprawy, wystarczyła do poprawienia dawkowania stosu piezo, zarówno przy maksymalnym, jak i minimalnym ciśnieniu.

 

Jeśli interesuje państwa regeneracja i naprawa wtryskiwaczy common rail, zapraszamy do sklepu wegasklep.pl, bezpośredni link poniżej:

www.wegasklep.pl/13296-testery-wtryskiwaczy

 

Back to top