NAVIGATOR TXT, TXC, TXB – opis możliwości
- 11 sierpnia 2011
- Uncategorised
- Posted by Wega
- Leave your thoughts
Szybkość działania NAVIGATOR TXT, TXC i TXB
Rozwój interfejsów NAVIGATOR TX skupia się na redukcji czasu połączenia ze sterownikiem oraz praktyczności zastosowania. Dzięki wbudowanej pamięci 64 Mb, są one w stanie zapamiętać różne programy komunikacyjne, co w praktyce oznacza możliwość skrócenia w 70% czasu oczekiwania na komunikację z centralką. Ponadto, wbudowany automatyczny multiplekser umożliwia komunikację z centralkami pojazdów, bez konieczności zastosowania dodatkowych adapterów.
Możliwości urządzenia
Interfejsy z linii NAVIGATOR TX pozwalają na wykonanie następujących testów autodiagnostycznych:
– odczyt i kasowanie błędów
– odczyt parametrów systemu i statusu ECU
– regulacje i konfiguracje
– gaszenie kontrolek serwisowych i poduszek powietrznych
– konfiguracje centralek
– konfiguracje kluczyków i pilotów
– regulacja składu mieszanki oraz czasu wtrysku ( dla sektora MOTOCYKLI)
Diagnostyka na dwóch jednostkach
Wszystkie urządzenia diagnostyczne obecne na rynku, mają pewne ograniczenie techniczne, którego nie da się uniknąć: długość kabla diagnostycznego. TEXA, dzięki nieustannym pracom badawczym i rozwojowi, jest w stanie zaproponować innowacyjne rozwiązania, które nie potrzebują wykorzystania żadnych kabli połączeniowych z jednostką wizualizacyjną lub z siecią zasilania elektrycznego. Dzięki urządzeniom z serii NAVIGATOR, mechanik może wykonywać wszystkie testy na systemach elektronicznych pracując w wybranym miejscu w pobliżu pojazdu, bez żadnych ograniczeń.
Nie jest już problemem, na przykład, skontrolowanie układu hamowania, ponieważ swobodnie można podejść do prawego lub lewego koła i sprawdzić nieprawidłowości samemu; lub też skontrolować pracę świateł tylnych w samochodzie dostawczym czy przyczepie przechodząc po prostu na tył pojazdu.
Pojęcie „diagnostyki na dwóch jednostkach” jest w rzeczywistości jedną z głównych innowacji opracowanych przez TEXA w ostatnich latach, wraz z wprowadzeniem przenośnych interfejsów wizualizacyjnych (linia AXONE) oraz urządzeń bezprzewodowych nie tylko do diagnostyki, ale również do pomiarów (UNIProbe) czy badań emisji spalin (GASBOXAutopower, OPABOX Autopower, RC2 i RC3). Wszystko to jest możliwe dzięki technologii Bluetooth, zastosowanej we wszystkich urządzeniach z rodziny NAVIGATOR, która pozwala komunikować się z dowolnym interfejsem TEXA w promieniu 60 metrów.
Oprogramowanie IDC4 i funkcje dodatkowe
Wszystkie interfejsy TEXA są wyposażone w najnowsze oprogramowanie operacyjne IDC4, będące rozwinięciem znanego IDC3, które gwarantuje bezpośredni dostęp jednostki do całego szeregu danych dodatkowych: biuletyny techniczne, karty techniczne, karty podzespołów, schematy elektryczne, itd.
Ponadto, oprogramowanie proponuje funkcje specjalne:
Jedną z nich jest funkcja „SZUKAJ” powered by Google, do której obsługi jest potrzebne tylko połączenie z Internetem. Umożliwia prosty sposób na uzyskanie odpowiedzi na pytanie z jakim boryka się mechanik.
Więcej informacji o funkcji szukaj w google
Kolejną funkcją specjalną jest TGS2 służąca do skanowania systemów obecnych w pojeździe, poprawnego rozpoznania centralki i odczytu ewentualnych błędów.
Tak jak wszystkie urządzenia firmy TEXA, NAVIGATOR TXT, TXC oraz TXB posiadają gwarancję na 2 lata.